Ik ben geadopteerd maar ik zou graag weer bij mijn ljfelijke vader wonen, is dit mogelijk?

Hallo allemaal,
Ik ben geadopteerd toen ik 2 jaar oud was omdat mijn moeder mijn broer en zus mishandelde. Mijn vader is een zakenman en was op reis op het moment dat dit gebeurde. Wij zijn toen ik pleegzorg geplaatst en mijn vader heeft op dat moment nog gevraagd of hij mij mocht opvangen. Dit mocht echter niet. Hij woont op dit moment in Senegal met zijn 6 jaar oude zoon en nieuwe vrouw. Ik wil graag bij hem komen wonen en heb er ook contact met hem over gehad. Ik ben nu 15 jaar oud en wil niks liever dan bij mijn familie in Senegal wonen. Weet iemand of dit mogelijk is of met wie ik dan moet gaan praten? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Kinderen
1.8K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wow, wat een verhaal. Heel voorstelbaar dat je naar je biologische vader wilt.
Wie heeft het gezag over je? Je zegt dat je in pleegzorg bent geplaatst, maar je hebt, begrijp ik, adoptie-ouders? Ik denk dat je daar in de eerste plaats mee zou moeten praten. Heb je dat al gedaan? Het mooiste is als je deze personen kunt overtuigen dat deze stap wenselijk en veilig is en dat je welzijn ermee gebaat is. Als je er niet samen met degene die het gezag heeft uitkomt kun je misschien juridische stappen overwegen. Want als degene met het gezag geen toestemming wil geven is de rechter de enige andere optie. In dat laatste geval kun je misschien het beste contact opnemen met de Kinderrechtswinkel (KJRW). Die bieden gratis juridische hulp aan kinderen en jongeren. Zie http://www.kinderrechtswinkel.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het kan natuurlijk ook heel goed zijn dat je eerst met iemand over de situatie wilt praten. Dan zou je bijvoorbeeld terechtkunnen bij de Kindertelefoon, (telefonische) 0800-0432, of (online) https://www.kindertelefoon.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je vader opnieuw leren kennen is natuurlijk fantastisch, maar of dat het ook zo is in een vreemd land zoals Senegal?
Ga het land ontdekken, lees erover, als je toestemming van je adoptieouders krijgt, ga er dan eens op vakantie, praat erover met je vader, kijk wat je mogelijkheden zijn en beslis dan of je dit wel wil.
Als je dit doet als je 18 jaar bent (ik acht de kans klein dat je adoptieouders hier toestemming voor geven) weet dan waar je aan begint en wat je achterlaat. Maak hier in ieder geval je school af, daar zijn je kansen op een goede opleiding zeer klein. Wees verstandig, zet niet ineens zo’n grote stap, ga eerst een paar keer (of 1 keer voor langere tijd) op vakantie en verblijf dan bij je vader en zijn gezin en neem dan pas de beslissing of je dit wil.
tinus1969
6 jaar geleden
Ben je echt geadopteerd? of ben je uit huis geplaatst (dat maakt nogal uit, namelijk).
Wiens achternaam draag je?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik draag gewoon mijn vaders achternaam al sinds mijn geboorte, en ja, ik ben echt geadopteerd. Ik heb al heel veel research gedaan op internet over Senegal en mijn vader woont nu voor 3 jaar in Montréal Canada zodat mijn broertje daar op een goede school zit, ik ga dan ook mijn middelbare school afmaken in Canada. Mijn vader vind goede scholing namelijk erg belangrijk!

Het beste antwoord

Je bent minderjarig.

Dat houdt in dat de mensen die de ouderlijke macht over je bezitten daar over gaan. Dat zullen in dit geval je adoptie-ouders zijn.

Wanneer je wil verhuizen zul je dus van hen toestemming moeten hebben. Heb je die eenmaal dan is er in principe geen probleem.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke, dankjewel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!