zitten er calorieen in fruit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Alles wat je eet en drinkt (behalve water) bevat calorieen. Je hebt dit ook nodig om te kunnen overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Calorieën heb je, zoals Kimath al zegt, nodig. Denk vooral niet dat calorieën je vijand zijn, of dat je alleen voedsel moet eten met zo min mogelijk calorieën. Fruit is zeer gezond voedsel, rijk aan vitaminen, schrap dit vooral niet uit je eetpatroon.
Kimath
13 jaar geleden
vooral fruit en groente zijn superbelangrijk in je voedingspatroon.

Antwoorden (8)

jazeker, in de ene soort meer dan in de andere

check het op de volgende site:

http://www.caloriechecker.nl

Toegevoegd na 11 minuten:
je kunt bijvoorbeeld (qua calorieen) beter een sinaasappel nemen (35 calorieen) dan een banaan (150 calorieen)

Een banaan blijft natuurlijk altijd een betere keuze naast een reep chocola bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een banaan is niet per se een slechtere keuze dan een sinaasappel hoor. Het is niet zo dat iets met weinig calorieën per definitie beter is dan iets met veel.
Jazeker, fruit zit vol met suikers en zetmeel, alles wat klekker veel energuie oplevert. Fruit wordt als gezond alternatief gezien voor veel andere snacks omdat het meeste zeer vet-arm is (vergis je echter niet: Niet alle fruit is vetarm)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
minder als in dingen zoals snoep enzo, maar ja daar zitten ook caloriën in
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja maar niet zo veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, veel en steeds meer. Het eten van een appel was vroeger gezond, maar nu niet meer, omdat de appel zo is doorgekweekt, dat het suikergehalte als een gek omhoog is geschoten. Vinden mensen lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In fruit zitten gemiddeld zelfs zoveel calorieën dat het af te raden is om meer dan één portie per dag te eten als je flink wilt afvallen. Dat is overigens geen probleem als je voldoende groenten eet omdat de meeste gezonde stoffen die je met fruit binnenkrijgt ook in groenten zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij is door diëtisten altijd aangeraden minstens 2 stuks fruit te eten, ook terwijl ik flink moest afvallen, en ook terwijl ik een enorme hekel aan fruit had en het liefst er zo min mogelijk van wou eten.
Nou verschillen de inzichten van verschillende diëtisten vaak flink, maar dat niet meer dan 1 stuk fruit wordt aangeraden, zou mij verbazen. Dat komt zo niet overeen met mijn ervaringen (en ik ben er bij meerdere geweest).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal maar dit is een tamelijk nieuw en even officieel inzicht. De populariteit van fruit is deels te verklaren vanuit gebreken die tijdens en na de oorlogsjaren aan de orde waren. Voor een ander deel uit de neiging tot het eten van ongezond voedsel. Dan scoor je met twee appeltjes of twee ons druiven al gauw voor voldoende vezels, vitamines en anti-oxidanten al gauw voor je dagelijkse behoefte. Wil je flink afvallen dan tellen de suikers in dat fruit al gauw negatief mee. Vooral fructose veroorzaakt lichaamsvet. Niettemin vallen één of twee porties fruit per dag meestal wel mee. Sap kun je echt beter vermijden als je op de calorieën moet letten.
Ja hoor, en zeker bananen!!!
appels is nogaltijd het beste, maar in fruit zitten natuurlijke suikers die ook calorieen zijn.
Eigenlijk kan het geen kwaad, zolang we niet overdrijven hé...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar baseer je het op dat appels het beste zijn?
Ze bevatten veel suiker en heel weinig vitamine C.
Jazeker en meer dan in groenten omdat er in het meeste fruit veel meer suikers zitten. Bananen bijvoorbeeld zijn door het ook veel daarin aanwezige zetmeel de calorieënbommetjes onder de vruchten. Als je er meer over wilt weten kun je een en ander opzoeken op
www.voedingscentrum.nl