Ja. De receptoren voor het vol gevoel zitten boven in de maag. Je kan zelf meer eten dan vol en dan rekt de maag uit. De wand is een spier en dus rekbaar. Doe je dit teveel, dan rekt ie uit ook zonder dat er eten inzit en moet je dus meer eten om het vol gevoel te ervaren.

Er is wel een lichamelijke horde: eet je teveel, dan zal je overgeven.

Toegevoegd na 7 minuten:
De signalen voor vol zitten komen helaas met enige vertraging aan. Daarom is het aan te raden langzaam te eten zodat je op tijd merkt dat je vol zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De maag kan 1 tot 1,5 liter voedsel en vloeistof aan.
Als ik zie wat sommige mensen naar binnen werken, dan is het antwoord ja!

Veel mensen eten totdat ze helemaal vol zitten en zelfs nog meer. Doordat het voedsel niet omhoog kan en pas na ongeveer 3 uur de maag verlaat gaat de maag zich uitrekken. Dat kan soms zo erg zijn dat het letterlijk gaat scheuren.

Dat is ooit bij een fotomodel met boulimia gebeurd.
Dus nooit zoveel eten tot je 'vol' bent, maar op tijd stoppen.