wat is het beste voedsel om te groeien ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat niet veel meer groeien door het veranderen van je eetpatroon. Het gebeurd of het gebeurd niet, wacht gewoon een paar jaartjes en dan weet je echt hoe groot je wordt. En als je niet zo groot wordt nou ja jammer dan dat gebeurd met zoveel mensen. Leer er mee te leven, je bent wie je bent en je kunt er niks aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zei ik vorige keer ook al; spruiten en witlof
Kimath
13 jaar geleden
hey, ben je daar weer :)

Het beste antwoord

Goed gevarieerd en gezond eten, zorgt dat de groei bevorderd. Dus denk eraan dat je veel vlees eet, maar ook fruit, groente, en voldoende drinken.

Ook genoeg olie en vetten binnenkrijgen, kan bijdragen aan de groei.

Maar vooral gevarieerd eten dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de lengte of in de breedte?

Voor de lengte zeg ik: vlees.

Voor de breedte zeg ik: informeer eens bij de snackbar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor planten co2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
en zonlicht natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yep
Vlees uit de bioindustrie wil nog wel eens sporen van groeihormoon bevatten. Dat zal best bijdragen aan de groei. Men suggereert dat dit een van de oorzaken is, dat meisjes steeds vroeger beginnen met menstrueren. En de restjes antibiotica in hetzelfde vlees zal de kans verlagen dat je infecties oploopt, hetgeen ook helpt in het doorgroeien. Immers een ziek mensch groeit minder hard dan een niet ziek exemplaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lichaamsgrootte is vooral een kwestie van erfelijkheid. Je uiteindelijke lengte (daar gaat het toch om?) kun je negatief beïnvloeden door ongezond te eten. De beste manier om zo groot mogelijk te eindigen is dus door ervoor te zorgen dat je de noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt in de benodigde hoeveelheden en in de juiste verhoudingen.

Met volwaardig voedsel, zelf gekookt, volkoren, geen fabrieksvoedsel, geen light, geen 'verantwoorde' tussendoortjes of energy drinks, verse groente en vers fruit (geen sap) en water als belangrijkste drank kom je een aardig eind in de richting van je doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij eet vast drie keer per dag. Twee broodmaaltijden en een warme maaltijd. Je denkt er niet bij na waarom je dat doet.
Maar als je een maaltijd over slaat, merk je dat wel. Je krijgt dan trek. Je lichaam vertelt je dat je voedsel nodig hebt. 's Morgens, na het opstaan, begin je de dag meteen al met een maaltijd. Dat is het ontbijt. Het ontbijt is erg belangrijk. Je hebt de hele nacht niets gegeten of gedronken. Je maag is leeg. Als je niet ontbijt, voel je je snel slap en moe. Je hebt het ontbijt nodig om de dag goed te kunnen beginnen. Tegen de middag krijg je alweer trek. Je bent de hele ochtend bezig geweest. Je maag voelt weer leeg aan. Om 's middags verder te kunnen, moet je eerst weer iets eten.

's Avonds eet je je derde maaltijd. Drie keer per dag een maaltijd. Dat doe je niet alleen omdat je trek hebt of omdat je het lekker vindt. Eten is belangrijk. Die drie maaltijden zorgen dat je lichaam voldoende voedingsstoffen krijgt om te groeien, te spelen, te leren om gezond te blijven.