" Is de gemiddelde Nederlander een pottenenpannen eter?

of neemt hij echt de moeite om aan een leuk gedekte tafel te eten?"

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Antoni
14 jaar geleden
Ik krijg honger van deze vraag...
AWM
14 jaar geleden
Ik ben wel benieuwd wie er antwoord gaat geven op het eetgedrag van de gemiddelde Nederlander.

Het beste antwoord

Als de tafel netjes is opgemaakt nodigt dit naar mijn mening net iets meer uit voor een goed / leuk / spontaan gesprek. Dit is een leuke bijkomstigheid tijdens het eten. Daarbij is het een kleine moeite om even de tafel op te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Wij zijn potten-en-pannen-eters. Behalve als er bezoek komt, dan zijn we van de wat netter, maar niet overdreven, gedekte tafel.

Als er veel bezoek komt zijn we uit praktisch oogpunt weer potten-en-pannen-eters, en zeggen we: daar staat het, ga je gang, schep zelf maar op en neem wat je lekker vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen gemiddelde Nederlander, maar wij eten alle maaltijden aan tafel en vaak worden de groentes overgeheveld naar een schaal omdat zo'n grote pan op tafel het zicht op de disgenoten wegneemt.
Denk aan verse spinazie, asperges etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vrijgezel zal ik niet snel een tafel dekken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ehmmm ik kook in potten en pannen, maar schep het in de keuken op en serveer het op een gedekte tafel.
Maar ik verneem van vrienden en kennissen dat ze vaak met bord op schoot voor de tv zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
potten pannen eten, het slaat zo nergens op om met zn allen van de eet tafel naar de tv te staren als dat ook vanaf de bank kan. ik denk over een jaar ofzo wel, omdat dan mijn zoon wel aan tafel kan zitten en dan vind ik het wel weer belangrijk een soort van etiquette over te brengen. lekker dubbel he.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Bailey, Ik heb natuurlijk geen idee hoe oud je zoon is. Als je daar later mee begint gaat het alleen maar moeilijker worden om hem aan tafel te krijgen. Handig is wel om tijdens het eten de TV gewoon uit te zetten. Als je tijdens het eten leest of TV kijkt krijg je sneller weer honger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap het maar hij is jong en eet nog niet echt met ons samen, hij eet eerst in zij stoel bij tafel. ik bedoel echt met zn alle aan tafel als hij ouder is, hij word ook nu echt wel opgevoed hoor.
Als alleenwonend persoon moet ik ook eerlijk zeggen dat ik totaal geen moeite doe om de tafel leuk te dekken. Voor de tv eten vind ik dan weer net iets te, ik zit toch liever gewoon aan tafel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij eten altijd aan een gedekte tafel compleet met kaarsje aan.
Bij hoge uitzondering eten we eens op de bank ( als we eens laat thuis zijn en de kinderen willen heel graag iets op tv zien )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik eet regelmatig uit een (mooie) magnetronschaal.
Geen mooi gedekte tafel. Wel zorg voor het eten. Dat moet goed zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Definieer 'gemiddelde Nederlander'

Maar voor mij persoonlijk geldt: Nee. Als ik de moeite gedaan heb om eten te koken, neem ik ook de moeite om dit aan tafel op te eten.
Als ik eters krijg, doe ik wel meer moeite om de tafel er echt verzorgd uit te laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik eet bij voorkeur direct uit de pan, de fles, of het pak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kook elke dag gewoon voor mezelf en m'n hond,en eet met bord op een placematje op m'n terras of aan tafel.Op de bank met bord op schoot, vind ik uitermate ongezellig, en onhandig.