Niks meer eten na 20.00 uur zou volgens alle dieet specialisten het beste zijn.

Waarom krijgen wij dan 's avonds allerlei lekkere eet reclames te zien. Daar zouden alle dietisten zich eens massaal voor moeten inspannen dat dat dan ook niet meer gebeurd. De kosten van allerlei lijn producten, dieten e.d. kosten meestal genoeg. Het is voor de reclamemaker de beste tijd om mensen te bereiken, dat weet ik ook wel. Maar rook reclames worden toch ook verboden?
Dit schaadt ook je gezondheid daar je uitgelokt wordt om toch te gaan snacken. Dat je zelf de dicipline moet hebben is best wel waar. Maar je kunt te TV s'avonds niet aanzetten en het eten wordt je de hele avond voorgeschoteld via de reclames. Daar zou eens naar omgekeken moeten worden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (12)

Goede dieetspecialisten weten dat dat een broodje aap is. Het maakt echt niet uit hoe laat je iets eet. Als je wilt afvallen moet je gewoon minder energie tot je nemen dan je op een dag verbruikt.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en de momenten waarop je eet hebben invloed op de hoeveelheid energie dat je verbuikt. Zo is het van belang om een goed ontbijt te nemen zodat je stofwisseling verhoogt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
echter voor het geval het verhaal toch waar is, wil jij aub ervoor zorgen dat jij (zowel je nick als je avatar) niet meer zichtbaar bent op GV na 20.00 uur
bamibal
13 jaar geleden
Zal ik me opnieuw aanmelden als "bleekselderij" ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 want mooi dat die fabel wordt doorgeprikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zou al een stuk schelen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is geen fabel, energie die je onnodig tot je neemt wordt opgeslagen in de vorm van vet rond de buik, maar wel een paar uur gebufferd.
'Dik zijn' en 'gezond zijn' zijn niet zo rechtlijnig als mensen graag geloven. (helaas Lalena, de fabel is niet doorgeprikt, omdat het geen fabel is)
ik denk toch dat het een kwestie van geld en werkgelegenheid is, als iedereen keurig netjes gaat eten, waardoor we met z'n allen weer gezonder worden, is er voor de doktoren, diëtisten, reclamemakers etc etc is er veel minder werkgelegeheid en wordt er veel minder geld verdient
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we in een vrij land leven. Na 8 uur 's avonds levert geen problemen op die de maatschappij ten laste komen. Dus mag het gewoon uitgezonden worden. Gelukkig wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinds ik heb bedacht dat in zuidelijke landen (Italie, Spanje , Frankrijk vooral 's avonds later wordt gegeten, en de mensen daar ook pas dikker worden sinds er meer Mac's en aanverwanten zijn, geloof ik echt dat fabeltje na 8-9-10 uur niet meer eten, niet meer
anneliez
13 jaar geleden
Vlak voor het slapen een zware maaltijd lijkt me niet aan te raden maar dat wil niet zeggen dat niets eten na 20.00 uur gezond zou zijn. Daar is in ieder geval geen wetenschappelijk bewijs voor. Ik krijg zelf absoluut geen honger van fabrieksmeukreclames. Die ontnemen me eerder de eetlust, als ik ze al zie want ik kijk nauwelijks tv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik slaap juist wel lekker op een volle maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vind ik nu zo mooi aan mensen. Iedereen is weer anders. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werd erg saai als we dat niet waren :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten! ;-)
als je jezelf aanwent na het avondeten niet meer te grazen, dan is dit een tijdje moeilijk, maar je lichaam stelt zich daar snel op in, en vraagt ook niet meer om eten.
even doorbijten, dan doen die reclames je niets meer.
13 jaar geleden
In Azie, waar slank zijn en norm is , gaat men verder: na 7.00 PM niets meer eten. Dat is ook perfect voor afvallen.
Het is ook het recept voor de popsterren uit die landen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als zoiets al zou kloppen, dan zou je beter kunnen zeggen: niets meer eten xx uur voor je gaat slapen. Door mijn werk ben ik rond half 10 thuis, ik eet dus mijn warme maaltijd om 10 uur 's avonds. En ga meestal naar bed tussen 2 en 4 uur 's nachts. Na het eten snack ik niet meer ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel winkels zijn dicht na 20.00 uur. Dus als jij je laat verleiden door eet reclames moet je of nog de deur uit of je hebt het lekkers al in huis. Heb je dus zelf in de hand. Wees verstandig en neem een appel of boterham als je trek krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die commercials draaien toch alleen maar om geld het maakt niks uit als je na 20.00 is als het maar licht verteerbaar is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na 20.00 uur niets meer eten. Na deze tijd zitten veel mensen aan de buis gekluisterd. Kijk maar naar het WK-uitzendingen. Tussendoor de reclames voor de doelgroep die dan kijkt. Gewoon zappen of even iets anders doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde reclames worden in de middag gedraaid, dus waarom mogen ze ineens niet in de avond?