hoe voorkom ik die ontzettend vervelende pijnlijke hete spetters onder het koken?

Ben rösti rondjes aant maken en de spetters komen je tegemoet. Wil ze wel lekker knapperig!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

lekker in de oven doen! worden ze veel knapperiger, is gezonder en je hebt geen spetters!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze in de olie bakt, dan kan het spetteren. Zeker wanneer de rösti nog bevroren is. Laat ze in dat geval eerst ontdooien.

Je kunt ze ook in de boter bakken, maar zelf doe ik ze altijd in de oven. Tussendoor een keertje omdraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg een spatdeksel op je pan die houdt de spetters tegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze ben jij ook gecompenseerd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij ook bedankt skusme
Gebruik een spatdeksel. Dat is een deksel van gaaswerk, dat de opspattende vetdeeltjes tegenhoudt.
Te koop bij de betere huishoudzaak.

Toegevoegd na 44 seconden:
Onder andere te koop bij Dille en Kamille.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst laten ontdooien,bakken in de boter op niet zo`n hoog vuur.regelmatig omdraaien.niet teveel boter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg ervoor dat het product wat je wilt bakken op kamertemperatuur is door het van te voren uit de koeling of vriezer te halen.
En gebruik een olie of boter die bestemd is tegen hoge temperaturen.
Zonnebloem olie kookt en spettert dus eerder en meer dan bijvoorbeeld croma.