Ha, die Kyra;

Natuurlijk zijn er alweer winkels die nu de restantjes van vorig jaar proberen te slijten. Echte verse kruidnoten zijn er pas weer zodra mijn medewerkers en ik weer in het land zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja,
liddle en kruidvat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veruit de meeste supermarkten verkopen pas volgende maand pepernoten, maar bij de C1000 in het Drentse Beilen puilen ze nu al uit de schappen.

Dat zo'n typische Sinterklaaslekkernij al in augustus in de winkel ligt, valt niet overal goed. Integendeel. Vroege pepernoten zijn juist schadelijk voor kleine kinderen, legt Justine Pardoen, hoofdredacteur van Ouders Online, uit in het AD. ,,Als jongens en meisjes tussen pakweg 4 en 6 jaar dat snoepgoed zien, denken ze: 'Hé, Sint is weer in het land'. Daar worden ze druk en ontzettend onrustig van. Als dat eventjes duurt, is dat niet erg. Maar het is pas over ruim 3 maanden 5 december! Tegen die tijd zijn de kinderen helemaal gek geworden; vooral als ze autistisch zijn, of ADHD hebben, zijn ze niet meer te beheersen.''

Tinus Mulder van de 'omstreden' pepernoten-C1000 in Beilen, snapt niks van de opwinding. ,,We verkopen ze nu hoogstens een weekje eerder dan anders. Hier in Drenthe zijn wij nuchter en maakt echt niemand zich daar druk om.''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij de C1000 in Beilen liggen ze sinds 3 dagen in de schappen:
http://www.bakkerswereld.nl/nieuws/bolletje-kwaad-om-kruidnoten-(6854).html

In de andere C1000'en liggen ze vanaf volgende maand in de winkel.

Toegevoegd na 53 seconden:
Woon je niet echt in de buurt van Beilen, hier een recept:
http://www.sinterklaasrecepten.com/kruidnoten.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog een paar dagen geduld. Ik hoorde op de radio dat ze er vanaf begin september weer zijn. Volgens mij is 't Kruidvat altijd een van de eersten die ze hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hele jaar door op www.kruidnoten.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad bij de C1000 in Beilen en gelukkig woon ik vlakbij.
Het zou ;))" verboden ;))' moeten worden!