Zit er echt "afval" vlees in een frikandel? Wat zit er exact in voor vlees?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mijn oom ging er pens ook in en idd veel slachtafval vandaar dat ik nooit meer een frikandel op heb gegeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee marion
voor een paar jaar terug werd dit verwerkt in diervoeder maar zelfs dat mag niet meer
dus laat staan dat ze er een lekker frikandelletje van maken
alle slachtafval gaat nu naar de destructor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pff en ik heb me jaren een frikandel onthouden omdat ik er vies van was
de eerst volgende keer als ik in nederland ben op naar de frietzaak en een frikandel ...als ik ze nog lust!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zal ik volgende week een doos komen brengen hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ja dat is goed hoor haha lekkerrrr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kennen ze in Italie geen frikandellen dan??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, frikandellen en kroketten zijn typisch Nederlands!

Antwoorden (5)

In frikadellen zit varkensvlees, kippenvlees, paardenvlees, paneermeel en de nodige smaakmakers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paardevlees niet altijd maar vaak wel ja...
Er werd wel eens gesuggereerd dat er van alles en nog wat in een frikandel zou zitten: slachtafval, uiers, koeienogen en vet. Industriële producenten moeten daar echter niets van weten. In de moderne frikandel vindt men kippenvlees dat achterbleef op het karkas na het fileren (40 %), ook wel separatorvlees genoemd, 25% is varkensvlees; sommige producenten voegen nog circa 5% paardenvlees toe. De rest is water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers. Ook bestaan speciale kipfrikandellen die tot wel 80% kippenvlees bevatten en geen varkensvlees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee er zit geen afval in
er zitten stukken vlees in die niet verkocht kunnen worden omdat het geen mooie lapjes zijn
al die stukjes worden samengevoegd met de nodige kruiden fijngemalen en dan in in de vorm van een frikandel gemaakt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee echt geen afval vlees, maar vooral restvlees van kip, en paardenvlees. Paardenvlees eten mensen over het algemeen liever niet, daarom is het makkelijk om hierin te verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingredienten van een frikandel:
wat zit er nou in die lekkere snack die je vaak bij de snackbar haalt? In een frikandel zit voornamelijk paardenvlees (het magere vlees uit de voorkant van het paard). Verder zit er varkensvlees in verwerkt (het spek van de rug van het varken) en slachtafval van de kip. Geen botten en ingewanden worden er (meer) meegenomen in de productie van een frikandel. De rest bestaat uit water, paneermeel, bindmiddel, kruiden, uien en smaakversterkers.