Is een augurk een vrucht of een groente?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wist je trouwens dat augurken vol zitten met stekels? Ik heb als vakantiebaantje ooit augurken geplukt, dan moet je handschoenen dragen.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

het is een vruchtgroente, net als de tomaat
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tomaat is toch peulgroente?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel.. peulvrucht
Het is een vrucht, maar we eten veel vruchten als groente.
Ik zou 'm niet in de fruitsalade doen en ook niet als hoofdgroente opdienen bij een maaltijd, maar misschien denken anderen daar anders over.
Info over de voedingswaarde vind je hier:
http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=618
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de augurk is familie van de komkommer en afkomstig van een 2 zaadlobbige plant (Cucumis sativus).
Het is een groente, maar wordt niet gebruikt als zodanig! maar meer als snack! dit antwoord is tot standgekomen door wikipedia en 10% door mij! :)

Toegevoegd na 1 minuut:
wil trouwens niet zeggen dat mijn overige 90 % echt dom is!!!! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een Groente