Welk verschil proef je tussen zoetwater- en zoutwater zalm?

Of welke verschillen zijn er nog meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's interessant! Ik wist niet eens dat er zoetwaterzalm bestond.. Waar koop je die, ik ben erg benieuwd!

Het beste antwoord

Wat wij kennen als zalm is de zoutwater zalm.

De smaak is zacht, maar toch heel duidelijk naar vis.

Zoetwaterzalm komt voor in hele diepen koude meren in b.v. China en Zweden.
Deze zalm smaakt (geloof het of niet) een stuk 'zoeter' dan de zoutwaterzalm. Persoonlijk vind ik hem iets te weeïg van smaak.