Zijn er veel maaltijden waar een ui niet lekker bij is?

Dit naar aanleiding van de vraag over de kaas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voor mij zijn dit alle maaltijden, ik lus geen ui
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ja dat kan natuurlijk ook.
itsme
13 jaar geleden
@werk: dat wordt nog een hele klus voor mij om voor jou een maaltijd voor te zetten dan... ik sla het bijna geen (warme) maaltijd over!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet ik daar uit op maken dat je een keer voor mij wilt koken hahahaha
itsme
13 jaar geleden
ok, hutspot dan maar??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of hachee :-P

Het beste antwoord

Ui is bijna overal bij toe te passen. Ook in de lasagne die in een vorig antwoord wordt uitgesloten.
Als ik ga koken moet ik, als er geen uien in huis zijn, zelfs heel erg goed nadenken wat ik dan zal gaan maken omdat het altijd wel in de een of andere vorm (rauw fijn gesnipperd, of gebakken, of in de jus mee geprutteld, of uit de oven) iets toevoegt.
itsme
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
in de lasagne hoeft geen ui, maar ik doe er wel ui in, en taugé, en nog heel veel meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe ook ui in mijn lasagne!

Andere antwoorden (4)

veel soorten vis, misschien lasagne? Verder hou ik persoonlijk niet van ui bij mn pannenkoek, maar kan me zo voorstellen dat icm kaas en spek veel mensen dat wel lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ui is idd bijna bij alles toepasbaar.. maar als je aan pure gerechten denkt zou ik het niet doen zoals:
1. bepaalde soepen
2. aantal stamppotten
3. bepaalde koude (vis)salades
4. combinatie karbonaadje rode kool en aardappel en andere herkenbare kosten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij desserts? Kan me nou niet voorstellen dat ui lekker is in een chocoladetaartje..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ui doet het altijd goed, het werkt als een natuurlijke smaakversterker vanwege de van nature aanwezige suikers. Bij het bakken van ui komen deze suikers het beste tot hun recht.