Hoe verwijder ik op een eenvoudige manier de theeaanslag die in mijn stenen theepot achterblijft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je kan de pot ook reinigen met citroensap. Als het niet te erg is...
Als je een beetje citroensap in je thee in de theepot doet word je thee lekker en je theepot slaat niet meer aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Met afwasmiddel en een schuursponsje
Met een kunstgebit tablet (even laten staan)
In de afwasmachine (als hij daar tegen kan)

Maar beter is het om het gewoon met heet water uit te spoelen. Thee-aanslag hoef je niet af te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thee aanslag verwijder je ook makkelijk in een in warm water met soda. Daarna goed gewoon afwassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met wat water en een scheut schoonmaakazijn. Even laten staan en je spoelt het zo weg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vullen met water ,enkele steradent tabletten erin wachten ,omspoelen ,klaar en dan nieuwe thee zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het potje van metaal geweest was, dan had je die gewoon op het gasfornuis kunnen zetten, met 2 schepjes soda erin.
boenen is dan geheel overbodig, want al kokend vliegt het bruine theelaagje eraf. 5 minuten koken is meer dan genoeg.
of er in je stenen potje gekookt kan worden, weet ik niet.

na eventjes koken laat het sodawater een compleet schoon potje achter, en is het water helemaal donkerbruin gekleurd. 1 of 2 eetlepels soda op 1 theepotje is trouwens voldoende.

heb je juist even geen soda, dan kun je ook het potje natmaken, keukenzout erop doen en boenen.
want zoals zout theeaanslag uit theekopjes doet wegvliegen, zo zal dat bij theepotten ook wel zijn, al blijf soda daar wel het handigst, en zonder geboen.

Toegevoegd na 3 minuten:
wat je dus wel kunt doen, is soda in je theepot doen,
water koken, en dat in erop gieten.
dan hoef je het potje zelf niet te koken, maar heb je wel kokend sodawater.
misschien moet je er in dat geval even een afwasborstel bij bruiken, maar hard boenen zal niet hoeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe wat zand en water in de pot en sluit de openingen. Een paar minuten flink schudden en de pot is weer schoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even met zout schuren, lost zo op.