Dat maakt op zich niet uit. De ene vind het lekkerder als het uit de oven komt en de andere als het uit de magnetron komt. Dus het maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

in de oven krijg je echt een kaaskorstje, terwijl het in de magnetron zacht blijft.
ik geef de voorkeur aan de oven.
13 jaar geleden
Ligt eraan waarvoor je het wilt gebruiken.

Wil je een kaassaus maken, dan liever in een pannetje op laag vuur langzaam laten smelten.

Wil je het op hapjes? Brie is heel lekker uit de oven.
Magnetron zou ik nooit gebruiken, de structuur van de kaas wordt er echt anders door, bovendien wordt niet alles even egaal warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor saus in een pannetje.
Op pasta, pizza,s ovenschotels e.d. in de oven
Voor de verandering is zachte gesmolten kaas (op een zuurkool- andijviestamppot schotel) ook best eens heerlijk. Kies dan een niet zo oude soort. Ook lekker als je het voor de verandering eens met komijnekaas
of mosterdkaas doet. Dan is de magnetron weer een goede keuze. Trouwens ook als er jonge kinderen mee knagen. Veel kinderen hebben een hekel aan harde korsten. (Ook aan kaas met 'pitjes' zoals komijnekaas overigens).
Soms laat ik het eerst helemaal zacht smelten in de magnetron , waarna ik het nog een minuut of 5 grill. dan is het nog zacht maar met een knapperig, iets gebruind bovenlaagje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kaas om te smelten ( kaasfondue) gaat het best in een pan of caquelon op een laag pitje al roerend.
Kaas om te gratineren of voor een ovenschotel gaat het best in de oven, daardoor krijg je het mooie kleurtje en/of het knapperige korstje.
Kaas om een saus van te maken doe ik zelf het liefst in een pannetje, omdat de structuur in de magnetron korreliger wordt en het me te lang duurt om steeds te onderbreken om te roeren. Ik heb er liever 'zicht' op.
Panpizza natuurlijk in de pan. Het kan ook in de oven maar dat kost weer meer energie. In de pan blijft de kaas dan ook vloeibaarder vanwege de deksel die hem vochtig houdt.
amc