hoeft spinazie a.la.creme uit de diepvries niet te koken?

ik wil wat gezonder gaan eten verse groente enzo kocht dus spinazie alacreme uit de diepvries maar op de verpakking staatop laag vuur opwarmen en verder niks,moet het niet koken voor de bacterien e.d ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K

Het beste antwoord

De spinazie à la crême uit de diepvries heeft al gekookt, vlak voordat het (heel snel) is ingevroren. Het hoeft dus niet meer te koken.

Overigens kan het ook geen kwaad als het wel kookt. Vroeger dacht men dat in spinazie bij opnieuw opwarmen/koken heel veel nitriet vrij zou komen, daarom was het advies op spinazie nooit opnieuw op te warmen. Dat verhaal bleek echter gebaseerd op een simpele rekenfout (verkeerd geplaatste komma of zoiets), het kan geen enkel kwaad om spinazie twee keer op te warmen.

Overigens wel een tip: als je gezonder wilt eten, is spinazie à la creme uit de diepvries niet helemaal de beste keuze. Er zit meestal heel veel room in. En omdat het toch even in de pan moet voordat het warm genoeg is om te eten, is het niet eens sneller dan een zak (gewassen) verse spinazie in een pan te laten slinken en er een klein beetje room of crême fraiche bij te doen. Wordt nog lekkerder ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee dat moet je alleen even opwarmen.
nooit door laten koken dat is heel slecht
13 jaar geleden
Die spinazie is al gekookt dus alleen even opwarmen. Erg lekker!