Voor welke gerechten kun je komijn poeder gebruiken?

Ik kocht het een keer omdat ik zo lekker vind ruiken.
Maar in welk gerecht smaakt het lekker?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.6K

Het beste antwoord

Gerechten met kaas.
Dus ook macaroni en andere pastagerechten.

Trivia
De Romeinen gebruikten komijn in plaats van peper. Daarnaast gebruikten zij gemalen komijn als broodbeleg en in liefdesdrankjes, omdat ze ervan overtuigd waren dat het gebruik ervan zorgde voor een trouwe partner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ik vindt het heerlijk in couscous. I.c.m. paprika is het een van mijn favorieten!

Toegevoegd na 43 seconden:
Niet teveel toevoegen, anders wordt de smaak snel 'zepig'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De recepten waarin komijn gebruikt wordt zijn erg gevarieerd. In Nederland en Vlaanderen maakt men komijnekaas, in India, Griekenland en Turkije is komijn een onderdeel van kerrie en kip tandoori, en in Noord-Afrika kruidt men er tajines en
couscous mee. In Turkije wordt het ook gebruikt in çörek. In Spanje wordt komijn in chorizo gedaan. In Mexico maakt het deel uit van de chili con carne en in Duitsland gebruikt men komijn samen met karwij in de likeur Kummel.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Onderstaande link geeft je een aantal recepten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In marokaanse gerechten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
= Witlofschotel (in de oven; aardappelpuree met lof bedekt met kaas)
- stamppot boerenkool (eventueel vermengd met gierst)
- stamppot zuurkool met eventueel ananas;
- gebakken krieltjes, met ui, kastanjechampions, venkel, lente uitjes, gele paprikasnippers, mespuntje sambal, teen knoflook, groene kruiden, geraspte Oud Amsterdam (op het laatst bijvoegen en serveren met een witlofsalade en gevulde eitjes)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind komijn onmisbaar in de goulash,het maakt t äf"
doe t ook wel eens door de gehakt ballen.
In indonesiese gerechten heet t Djintan,en wordt t ook vaak gebruikt.
Gewoon voorzichtig experimenteren,en inderdaad t ruikt erg lekker.!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het wordt veel gebruikt in Indonesische gerechten, alleen wordt daar de naam Djinten gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Karwijpoeder wordt veel gebruikt in de Oosterse, Arabische, Afrikaanse en Mexicaanse keuken gebruikt. Hier wordt alleen de naam 'djinten' gebruikt. De Duitsers gebruiken het vaak als zaadjes om koolgerechten vooral lichter verteerbaar te maken en zij noemen het 'Kümmel'.

Komijnpoeder is erg lekker in gehakt(ballen), lamsvlees, stoofgerechten, kipgerechten en tandoori gerechten.
Mexicaanse gerechten waarin komijnpoeder gebruikt wordt zijn; taco`s, salsa`s en chili`s.
Komijnpoeder gebruik je alleen in warme gerechten. Het smaakt uitstekend in chili-con-carne.

Toegevoegd na 12 minuten:
Lekker juist nu op de BBQ; Griekse spiezen!
Schnitzels in repen snijden, paprika`s in stukken en die om en om aan een spies steken. Kruiden met; 1½ theel.
kerriepoeder, 1½ theel. korianderpoeder( ketoembar),
1½ theel. komijnpoeder(djintan) 1 theel. paprikapoeder,
½ theel. knoflookpoeder. Deze kruiden mengen en met peper en zout over de spiezen strooien.
amc
13 jaar geleden
Ik ben nogal een eigengereide kok en volg mijn eigen smaak los van recepten uit boekjes.
Ik durf komijnzaad wel eens gebruiken bij het bereiden van gehaktballen en fricandon en durf het ook wel eens in kaassaus doen

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog pittiger is het karwij te gebruiken in plaats van komijnzaas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lekkerste rode saus voor op een broodje shoarma maak ik zelf naar een recept van iemand die broodjes shoarma verkoopt.
Tomatenketchup aanlengen met wat water, een gesnipperd uitje erdoor, een halve bos fijngesneden peterselie en een aardige hoeveelheid komijnpoeder (+/- 20 keer kloppen op 't potje).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Héél veel, kijk maar eens in de bron.

Persoonlijk vind ik gegrilde aubergine wel lekker combineren met een snufje komijn. Pas wel op dat je niet te veel gebruikt, het overheerst snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het zelf in zelfgemaakte hummus wel heel erg lekker.