Hoe kan ik consistent bezig blijven met afvallen en sporten?

Hoi, ik probeer al een tijd af te vallen en regelmatig te sporten. Ik hou dit vaak 1-3 dagen vol en dan lukt het me niet meer om gedisciplineerd te blijven en door te gaan. Mijn enige probleem is dus dat ik niet consistent bezig blijf. Heeft iemand tips in hoe ik dat wel kan zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als het je niet lukt om vol te houden, dan ben je waarschijnlijk te fanatiek bezig. Probeer je elke dag 1-2 uur te sporten? Dit is in veel gevallen niet haalbaar in combinatie met je werk/studie, sociale leven, etc. Wat voor sport doe je? Als je jezelf forceert om te gaan hardlopen als je daar een hekel aan hebt, dan stop je er snel mee. Als je wandelen of zwemmen leuker vind, dan ga je dat doen! Wat doe je om af te vallen? Jezelf uithongeren word je alleen maar ongelukkig van. Probeer gezondere alternatieven te vinden voor gerechten die je lekker vind, of vergroot de portie groente op je bord. Focus op meer eiwitten, groente, en fruit toe te voegen, dan eet je automatisch minder van ongezonde producten. ------------------------------------------------------ Als je uitgebreider advies wil, dan kun je het beste plaatsen WAT je nu precies doet aan sporten en eten op die 1-3 dagen dat je het vol kan houden, dan kan er gerichter advies gegeven worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100