waarom heeft een kok bij een kookprogramma nooit een mondkapje op?

Als je op tv een kookprogramma ziet , dan zie je dat degene die een gerecht bereid geen mondbescherming draagt. Hij of zij praat heel enthousiast tijdens het bereiden , en hangt tijdens het praten steeds boven de pot die op het vuur staat. Ik vindt dat niet erg hygiënisch. Een broodbakker zet bijvoorbeeld altijd een haarnetje op.

een jaar geleden
1.3K
harke
een jaar geleden
Sterker nog je ziet ze zelden hun handen wassen, een leper gebruiken om te proeven of groenten en fruit wassen voor dat ze het gaan bereiden. Ik denk dat hygiene regels niet gelden op tv.
HannekeJanssen
een jaar geleden
Dat je het niet ziet betekent niet dat het niet gebeurt. Op TV wordt niet álles uitgezonden, dat zou veel te lang duren en veel te saai zijn.
BonBonvanJohn
een jaar geleden
Denk niet dat zo'n gerecht van de TV opgegeten wordt. Volgens mij gaat alles linea recta de vuilnisbak in na zo'n programma.
Antoni
een jaar geleden
@BonBonvanJohn, nou, bij televisieprogramma's als Koffietijd en Tijd voor MAX worden de gerechten heel vaak toch echt wel opgegeten, door de gasten en de presentatoren! Dat zijn niet echte kookprogramma's, maar de vraag en mijn opmerking gelden hiervoor wel, lijkt mij.

Antwoorden (2)

Een kok moet kunnen proeven en ruiken bij het koken. Als je dan een mondkapje op hebt gaat het proeven helemaal niet en het ruiken gaat minder goed.
een jaar geleden
Het is natuurlijk essentieel dat je een kok in een kookprogramma kunt verstaan. Een mondkapje helpt daar natuurlijk niet bij. En bij het koken wordt het eten voldoende verhit om eventuele bacteriën dood te krijgen. Maar echt hygiënisch vind ik het ook niet. Ook niet al dat gekneed in deeg met de ring nog om bijvoorbeeld. En om die reden zal ik ook nooit koekjes kopen op de markt dat ligt uitgestalt tussen de verkoper en de klanten, vind dat ook vies want vrijwel iedereen praat met onsmakelijke consumptie.
paulus811
een jaar geleden