Hoe zorg ik ervoor dat ik genoeg mineralen binnenkrijg tijdens vasten?

Hoi, ik ga als challenge een aantal dagen (3-4)vasten.Hoe zorg ik ervoor dat ik genoeg mineralen binnenkrijg?

een jaar geleden
3.7K
tinus1969
een jaar geleden
Door niet te vasten.
crispy
een jaar geleden
Je kunt toch voedingssupplementen nemen? Behalve als dat niet past bij jouw gevoel van vasten.
Ritsuka
een jaar geleden
Een challenge? Dat is niet gezond voor je lijf.

Antwoorden (1)

Niet. De meeste mineralen worden door je lichaam niet opgenomen als je niks eet. Er zijn maar weinig mineralen die wel worden opgenomen, maar daar kun je prima een paar dagen zonder.

Uitzondering is zout, dat is wel verstandig om af en toe in kleine hoeveelheden in te nemen. Dat kan gewoon door een klein beetje zout op te lossen in water of thee en dat op te drinken. Of je neemt een keer per dag een kopje bouillon.

Veel mensen denken bij vitamines en mineralen: baat het niet dan schaadt het niet. Dat is zeker voor bepaalde supplementen niet waar! Een teveel ervan is niet goed voor je lichaam. En juist als de inname van supplementen niet goed verloopt omdat er geen voedsel en geen normale vertering en darmwerking is, heb je eerder kans op een overschot.

Bij 3 dagen vasten heb je de eerste dag sowieso nog alle reserves van voor het vasten (ervan uitgaande dat je dan gewoon gezond eet en alle benodigde voedingstoffen binnen krijgt). Dus het zijn maar 2 dagen waarop zich een eventueel tekort zou opbouwen. Dat gaat langzaam en is geen gevaar voor je lijf.

Bouw alles qua eten en eventuele supplementen na het vasten geleidelijk weer op! Dus niet ineens na het vasten extra gaan slikken om het zogenaamde tekort in te halen!
een jaar geleden
Tcom
een jaar geleden
Bedankt voor de informatie!