Is varkensschnitzel die op sommige plekken roze is toch gaar?

Ik heb een vraag. Ik ben uiteten geweest bij de Griek en heb een varkensschnitzel besteld (gepaneerd). Deze was op de meeste plekken goed gaar, maar op de bodem bij bepaalde delen nog heel licht roze. Is dit alsnog gaar? De schnitzel was verder goed door te snijden en er kwamen geen sappen uit o.i.d.

een jaar geleden
4.2K

Antwoorden (1)

Het is zo achteraf niet te zeggen of jouw Griekse schnitzel wel of niet gaar was. Varkensvlees kan verschillende kleuren hebben, dus de kleur alleen hoeft niets te zeggen. Kijk maar eens naar een plak ham, daar komen ook allerlei tinten roze in voor.
Een schnitzel is verder een dun plakje vlees, dus dat is snel gaar. Ik vermoed dus dat jouw schnitzel gewoon gaar was. Maar dat kan nu niemand meer zeker weten.
bamibal
een jaar geleden