De langste langkorrelige rijstsoort heeft per korrel een lengte van 8 millimeter.
. . .
Er blijkt een nog langere te bestaan, de langste natuurlijke rijstsoort: Super Kernel basmatirijst, gekweekt in de rijstvelden van Punjab. De korrel hiervan is gemiddeld 8,30 mm lang en wordt door het koken zelfs nog eens dubbel zo lang.
Toegevoegd op 05 mei 2022 20:15: tekst
Amadea
een jaar geleden
crispy
een jaar geleden
En dan met een dikte van ca 1mm is het dus 8 mm3 tot 16,6 mm3.
Amadea
een jaar geleden
Elders vind ik de informatie dat ze anderhalve millimeter dik zijn.
ronron1212
een jaar geleden
@Amadea dit is de vraag Hoeveel mm3 @crispy geeft de goede aanvulling
Peterpan
een jaar geleden
Ik heb ergens gelezen dat de Indische rijstkorrel
Wel 20mm3 kon zijn / kan dat kloppen??
Iraanse rijst is de grootste soort. Deze is 14 mm3 tot 27 mm3 groot.
SimonV
een jaar geleden