Wat voor magnetron voedsel is lang buiten de koeling houdbaar?

Situatie: magnetron maar geen koeling. Vraag: opzoek naar magnetron voedsel wat VOLLEDIG buiten de koeling houdbaar is.

2 jaar geleden
2.5K
Amadea
2 jaar geleden
Oplossing: zelf maaltijden in die magnetron bereiden die je maakt van een combinatie van lang te bewaren verse producten (bijvoorbeeld aardappels en uien) en wat in pak, pot en/of blik zit. Kant-en-klare magnetronmaaltijden móeten koel bewaard worden en zijn maar beperkt houdbaar.
Amadea
2 jaar geleden
Het lijkt mij trouwens aan te bevelen om ook een waterkoker en een elektrisch kookplaatje te hebben, dat breidt de mogelijkheden aanzienlijk uit. ('k Heb zelf een tijdje geprobeerd alleen de magnetron te gebruiken, maar kreeg daar vervelende darmkrampen van....).
Bordensteker
2 jaar geleden
Vroeger waren de supermarkten nog niet zo ruim op alle dagen en in de avond geopend. Daarom had ik altijd een zgn. ‘Sneldiner’ in voorraad voor de enkele keer dat ik onverwacht eens geen koelvers maatijd meer had kunnen kopen. Die waren op een plastic bakje min of meer vacuum gezogen in stevig plastic folie verpakt.
De ‘reserve-status’ van die Sneldiners hield in dat ik ze doorgaans pas tegen de uiterste houdbaarheidsdatum opwarmde, en er dan de volgende dag weer een nieuw aangekochte voor in de plek legde. Het assortiment was tamelijk beperkt, en ik vond ze niet zo lekker als koelversmaaltijden, maar het was fijn om er altijd een in de kast te hebben liggen, voor het geval dat.
Ik kan me voorstellen dat meer mensen dergelijke producten vooral als noodvoorraad kochten en ze alleen uit de kast pakten als na een aantal maanden de houdbaarheidsdatum in zicht kwam. Dan kun je je voorstellen dat de omzet op die manier nogal laag wordt!
Bordensteker
2 jaar geleden
In 2013 waren ze in mijn supermarkt ineens niet meer verkrijgbaar (en ik heb toen wél navraag gedaan).
Ik heb vanmiddag nog even op de website van de maker gekeken, want zij hebben er tenslotte wel de kennis voor in huis.
Ze blijken (op het gebied van buiten de koeling lang houdbare kant-en-klare hoofdgerechten) nu alleen nog een paar stoofgerechten in eenpersoons porties in blik te maken: zie https://struik.nl/stoofgerechten/ .

Antwoorden (1)

Alles in blik of glazen pot.
2 jaar geleden
Inekez1
2 jaar geleden
+
Plus alle andere dingen die in de supermarkt ongekoeld worden verkocht. Denk aan van die stazakken met soep, zakken bonenschotel, maar ook gewoon een pak rijst of pasta kun je kopen en in de magnetron bereiden. Duurt iets langer dan de kant-en-klaar opwarmmaaltijden, maar je kunt eindeloos variëren en het is veel goedkoper.