Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat als je gebak invriest, terwijl dit hiervoor niet geschikt is?

Bij AH zag ik tompoucen in de koeling en op de achterkant stond, dat het niet geschikt was voor invriezen. Ik verwacht dat veel mensen dit niet lezen. Kan men ziek worden, als men het thuis toch invriest, of gaat alleen de smaak achteruit?

2 jaar geleden
3.1K
amc
2 jaar geleden
Er bestaan toch ook diepvries tompouces? Je zult er dus niet ziek van worden. Uiteraard is een verse tompouce veel lekkerder en daarom zal ervoor gewaarschuwd worden dit beter niet te doen. Hij wordt er na het ontdooien niet beter op (slap en zompig bladerdeeg dat niet meer bladert) en je kunt hem niet oppiepen in de oven vanwege de vulling.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, je wordt niet ziek, maar de smaak en zeker de textuur gaat achteruit. De room kan gaan schiften, het bladerdeeg wordt slap/taai
(Lees meer...)
anneliez
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Bij mij heeft dat echter geen problemen opgeleverd. Wel of snelvriezen gezet, maar ging prima.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding