Kan een twee sterren vriezer brood goedhouden?

Ik wil graag een tafelmodel koelkast kopen met een vriesvakje. Nu is er aangegeven dat het vriesvak 2 sterren is wat -12 tot -17 in zou houden (gelezen op internet). Ik wil in deze vriezer ijsblokjes, ijsjes en halfje brood bewaren. Hoe lang kan ik dit brood er dan in bewaren en vriest het brood dan überhaupt? Ik lees verschillende dingen op internet. Kan bijv een saus bakje er ook in of 1 portie eten en zo ja, hoe lang?

Alvast hartelijk dank,
Groet Charlotte

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zegt dat je een tafelmodel koelkast met vriesvak wil kopen. Ben je beperkt door de afmetingen? Anders zou ik toch adviseren voor een iets groter model te gaan met een drie sterren vriesvak. In een twee sterren vriesvak kan je levensmiddelen hooguit 1 maand bewaren. En reken op een heel beperkte capaciteit om iets in te vriezen. Sterrensysteem vriezers Iedere vriezer heeft nul tot en met vier sterren, die aangeven wat de minimale temperatuur is van de diepvries. Hoe meer sterren de vriezer heeft, hoe langer je jouw ingevroren producten kunt bewaren. Met een 0-Sterren vriezer kan je alleen ijsblokjes maken, hierin kan je geen diepvriesproducten bewaren. Een 1-Ster vriezer is iets kouder, zo'n -6 graden. Hierin kan je diepvriesproducten maximaal een week bewaren Een vriezer met twee sterren is -12 graden of kouder. Hierin kan je producten een maand bewaren. Een 3-Sterren vriezer is -18 graden of kouder. Hierin kan je producten een maand tot een jaar bewaren. De koudste vriezers hebben vier sterren, hierin is de temperatuur -24 tot en met -40 graden. Je kan jouw producten hierin jarenlang bewaren. Daarnaast is het mogelijk om hierin levensmiddelen in te vriezen. Let op bij koelkasten met vriesvak Koop je een koelkast met een vriesvak, dan komt het nog wel eens voor dat het vriesvak één of twee sterren heeft. Dit is doorgaans het geval met de goedkopere modellen. Ben je er dus bewust van dat je hier alleen ijsklontjes en ijsjes in kunt bewaren en geen levensmiddelen in kunt invriezen.

Bronnen:
https://www.vriezer.nl/vriespedia/vriezer-...

Wat jij wil kan hoor! 1/2 brood bevriest en blijft weken goed, maanden lang. Misschien wel een jaar. Smaak kan misschien wel minder worden. Maar geen bederf of zo hoor. En ook voor een bakje saus of een maaltijd geld dat. Gaat allemaal veel langer goed dan voorgeschreven. Wel na 1 x o ontdooien niet nog eens invriezen en als iets al lang ingevroren was even hoen kijken en ruiken na ontdooien.... Maar gaat gewoon goed

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100