Kan het kwaad als ik wat beestjes heb gegeten die in broccoli zaten?

Ik was net broccoli aan het eten en nadat ik een paar stukken had genomen, zag ik opeens kleine beestjes in een roosje zitten. Nou vraag ik me af, kan dit kwaad? De broccoli was wel gewoon gekookt en naar mijn waren ze ook dood, maar toch vraag ik me af of het kwaad kan.

8.3K
SentWierda
3 jaar geleden
Kleine beestjes horen bij broccoli. Daarom moet je broccoli altijd eerst enige tijd geheel onder water zetten en daarna goed afspoelen. En dan pas beginnen met koken. Zo voorkom je de consumptie van kleine beestjes.

Antwoorden (1)

Als je praat over kleine beestjes in de broccoli dan heb je het chemisch en biologisch over enkele milligrammen eiwitten, vetten en een beetje chitine; eigenlijk dus heel en heel erg weinig. Microbiologisch zijn de bacteriën al dood gekookt, dus van enig gevaar is GEEN sprake. Belangrijk is, dat je het toch lekker vond.