Ik heb een bestek met kunststof handgrepen,deze zijn plakkerig geworden,hoe gaat die plak weg?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
3.3K
Amadea
3 jaar geleden
Bedoel je dat ze na te zijn afgewassen nog plakkerig zijn?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Inderdaad afwassen helpt niet en gebruik van wasbenzine,verergert de kwaal
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Probeer eens 1 handvat goed in te smeren met olijfolie en als dit goed is ingetrokken dan afwassen met heetwater en zeep. Dit hielp bij mij bij de plastic handvatten van mijn frituurpan.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het advies van amc om Dasty te gebruiken,maar dat hielp niet,maar met alcohol wel het gewenste resultaat.

Antwoorden (2)

Uit ervaring weet ik dat het inwrijven met mentholpoeder (talkpoeder) plakkerigheid verhelpt. Strooi er een beetje van op een vel keukenrolpapier en wrijf de handgrepen daarmee in.
Amadea
3 jaar geleden
Los eens een handje sodakorrels of zuiveringszout (baking soda) op in lauwwarm water en maak er een doekje mee nat. Wrijf dan de handvatten ermee in en vaak lukt het dan wel om het schoon te krijgen. Soms helpt het extra om daarna schoon te wrijven met een doekje waarop je ontsmettingsalcohol hebt gedaan.
Soms wil ook 'Dasty' vetverwijderaar helpen, dit is een behoorlijk agressief middel dat echt goed ontvet. Ook HG heeft een goed middel...vlekweg 3 (textiel) voor teer, kaarsvet en hars is ook erg werkzaam bij hardnekkig vet.

Heb je toevallig
amc
3 jaar geleden
HannekeJanssen
3 jaar geleden
Let op: Dasty is zo agressief dat het het plastic ook aan kan tasten!