welke soort thee kun je onbeperkt drinken alsof je water drinkt?

Veel water drinken schijnt goed te zijn maar krijg met moeite 1 glas naar binnen. Warme thee daarin tegen kan ik vele glazen van drinken. Maar bestaat er een thee-soort dat je onbeperkt kunt drinken, zonder 'troep' zeg maar?
Ik vind niet echt een goed antwoord op internet. Dus wie heeft er echt verstand van?

3 jaar geleden
4.9K
paulus811
3 jaar geleden
Let er bij het drinken van thee op dat er zuur in kan zitten. Thee met een zuurgraad boven 5,5Ph kan slecht voor de tanden zijn, soms net zo slecht als frisdrank. Ben je mooi slank door de weinige calorieën maar loop je rond met een rot gebit.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Kamillethee lijkt mij een prima alternatief.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik denk dat rooibosthee een redelijke kans maakt.

Het beste antwoord

Thee is niet perse ongezond maar kan zelfs heel gezond zijn. Vergeet dan allen de thee die gemaakt is van de theeplant. Deze plant bevat van nature theïne ( caffeïne) om zo ongedierte of insecten af te weren.
Witte thee, groene thee, gele thee, zwarte thee, oolong thee en postgefermenteerde thee bevatten zo allemaal theïne.
Rooibosthee, kruidenthee en vruchtenthee (zonder theeblad) zijn allemaal cafeïnevrij. Dit komt omdat ze niet van de theeplant worden gemaakt.

Het is echter ook niet raadzaam om kruidenthee onbeperkt te drinken, omdat hierin gifstoffen kunnen zitten (onkruidresten, bestrijdingsmiddelen enz) als je ze althans koopt en niet zelf kweekt.

Wat je wel goed onbeperkt kunt drinken en toch water meer smaak geeft is om fruit toe te voegen. Je kunt denken aan sinaasappelschijfjes, limoen-/citroen, komkommer, aardbeien, framboos, bosbessen, appel, watermeloen enz. Eventueel gemixt onderling en/ of met toevoeging van verse munt.
Je kunt er ook ijsblokjes van maken en die in een glas/kan water erbij doen.

Een lekkere combi vind ik zelf om een kan kraanwater te nemen en er enkele framboosjes, een handje bosbessen en een paar limoenschijfjes in te doen. Maar ook wat aardbeien,munt, framboos en limoen is een lekkere frissen combi. Zet de kan in de koelkast en doe er zomers lekker ijsblokjes bij.
amc
3 jaar geleden
misslobe
3 jaar geleden
Dat is inderdaad ook een goed alternatief! Dankjewel AMC!

Andere antwoorden (2)

Onbeperkt is natuurlijk nooit goed, maar je kan per dag best 4 glazen kamillethee , citroenthee enz. drinken. Ga maar naar de supermarkt, daar staan diverse soorten naast elkaar . Ik heb altijd verschillende doosjes in huis. Is smakelijk en gezond.
3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Het is maar net wat je als 'goed' beschouwt. Citroenthee bevat zuren die je gebit kunnen aantasten. Heb je net een goed alternatief voor water gevonden, loop je met een rot gebit rond.
Zoals je hopelijk weet kun je ook water niet onbeperkt drinken.
Dat is een misverstand.
Beter is thee en afhankelijk van je smaak en doel kun je kiezen uit vele smaken maar gezond zou groene en zwarte thee zijn.
-------
Het drinken van groene en zwarte thee verkleint de kans op een beroerte en verlaagt de bloeddruk. Daarom geldt voor volwassenen het advies 3 koppen groene thee of zwarte thee per dag te drinken. (www.voedingscentrum)
-------
Hoeveel groene thee per dag is optimaal?
Studies die de voordelen van groene thee onderzoeken komen met tegenstrijdige resultaten als het gaat om de hoeveelheid die je dagelijks zou moeten drinken. Bij sommige studies worden al gezondheidsvoordelen gezien bij slechts één kopje per dag, terwijl andere stellen dat vijf of meer kopjes optimaal zouden zijn (15, 16). Groene thee kan het risico op verschillende ziektes helpen verlagen.
>De hoeveelheid die je moet drinken kan afhangen van de ziekte. (www.ahealthylife.nl/)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
misslobe
3 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Het enige is dat er theïne in zit, dat is nou weer zo jammer vind ik....