Waarom zijn goudreinetten appels zo duur?

Worden ze minder gekweekt of is het te vroeg in het seizoen? Euro 2,49 voor 800 gram.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Die zijn tussen Kerst en jaarwisseling vaak in de aanbieding. Dus ik denk dat het inderdaad te vroeg voor dit ras is.
ronron1212
3 jaar geleden
Bij coop 2,29 de kilo
Amadea
3 jaar geleden
Heb je een Nettorama in de buurt? Daar zijn ze deze week 99 cent per kilo.
SentWierda
3 jaar geleden
De Nettorama's zijn schaars in Nederland: in totaal 32. Veel in Noord-Brabant, veel in Twente. Voor de meeste Nederlanders is het een verre reis naar de dichtstbijzijnde Nettorama.

Antwoorden (1)

Het goudrenetseizoen duurt van november tot april. Traditioneel worden goudrenetten in december/oudejaarsdag gebruikt in appelflappen en appelbeignets.
Dat ze nu zo duur zijn, komt omdat het nog te vroeg is.
Bron: Culinaire encyclopedie, uitg. Elsevier.