Met welk bindmiddel kan ik een vloeibaar product uitdrogen zodat ik het voor later gebruik kan oplossen?

Ik zou gewone biologische koffie - oploskoffie willen maken

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
jc54
3 jaar geleden
Succes!!!!!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zoals jij de vraag stelt is het volslagen onduidelijk, wat jij wilt, behalve dan, dat je droge oploskoffie wilt maken. Geef eens een voorstelling welk proces je zou willen volgen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het proces van drogen ( aandikken )moet leiden tot het eind product versnijden in blokjes zoals de foto

Antwoorden (1)

Om een product zoals biologische koffie waar smaakbederf door additieven op de loer moet je niet met oplosmiddelen/bindmiddelen lopen hannesen om het te drogen, de enige manier waarop de smaak gewaarborgd blijft is vriesdrogen. Dus koffie invriezen, verpulveren, en daarna via vacuüm van het water scheiden.
Indikken tot een concentraat is ook nog een oplossing, hoewel dit niks met drogen te maken heeft.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hartelijk Bedankt voor deze uitleg.Zou dit proces ook met thee mogelijk zijn ?