Is koffiemelk drinken goed voor je en kan je het beter drinken met of zonder koffie?

Ik drink af en toe koffiemelk sinds ik niet elke dag kan poepen en meerdere keren in de maand of jaar obstipatie krijg. Me ma vindt dat een goed idee om koffiemelk te drinken, maar voor mezelf weet ik niet echt zeker of dat wel gezond is of het goed is voor mijn lichaam.

Nadat ik koffiemelk heb gedronken en ik ga naar de toilet wordt mijn ontlasting wel zachter.

(btw ik drink zelf geen koffie)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
4.1K
Amadea
3 jaar geleden
Nooit eerder over vernomen dat koffiemelk laxerend zou werken. Drink je geen gewone melk?
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik zou eerder kijken wat je voedingspatroon nu is, waarschijnlijk moet je meer vezelrijke groente eten en meer water drinken. Heb je al eens gebroken lijnzaad geprobeerd? Kun je zo een eetlepel per dag door je yoghurt/kwark mixen.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
olijfolie heeft een zeer sterke laxerende werking, je kan het ook overal doorheen doen. het werkt direct, en de smaak van olijfolie is niet vies. je kan er een eitje in bakken etc. ik weet niet hoe het komt dat ze koffiemelk voorschrijft, maar dat is veel minder laxerend dan olijfolie voorzover ik weet.

Antwoorden (1)

Koffiemelk is erg vet (tenminste als je volle koffiemelk drink) en werkt daarom GOED tegen obstipatie. Er zijn echter veel meer "gewone" middeltjes die de stoelgang bevorderen. Denk dan vooral aan de verse vruchtensappen van Cool Best (Orange en Aardbei) die zoveel vezels bevatten, dat je er soms zelfs een hoge nood van krijgt.
Als de obstipatie een probleem is kan je toch beter naar de huisarts gaan, dan zelf te experimenteren. Er zijn verschillende middelen die de stoelgang bevorderen. De beste daarvan is "Macrogol en elektrolyten", een poeder dat je oplost in water. Met één zkje per dag ben je echt van de problemen af. Alleen de HUISARTS zal je daar een recept voor geven.