Wat kan ik het beste drinken om op meer gewicht te komen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K
Amadea
3 jaar geleden
Je kunt dat beter doen door te eten in plaats van te drinken.
Ritsuka
3 jaar geleden
Ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een dietist. Die kan je helpen met een goed schema voor eten en drinken wat bij jou past.

Antwoorden (4)

Frisdrank denk ik.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Is er geen gezondere manier dan dat???
Pieterke
3 jaar geleden
Frisdrank is om diverse redenen niet aan te bevelen. De min is overigens niet van mij.
Ritsuka
3 jaar geleden
Frisdrank is suiker en koolzuur, slecht voor o.a. je tanden.
Je zou bijv. volle melk of chocolademelk kunnen gaan drinken. Daar zit veel vet in. Van vruchtensappen kom je ook aan maar daar zit weer heel veel suiker in. Maar als je een goed gewicht wil bereiken lukt je dat niet door alleen je drinken aan te passen. Je moet dan ook je voedingspatroon aanpassen. Het lijkt mij het beste als je eens met je huisarts overlegt of naar een diëtiste gaat. Ook gezien je eerdere vraag.
Teveel vet is natuurlijk ook niet gezond.
Toegevoegd op 22 september 2020 17:14: tekst
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb al een voedingspatroon die ik nu ga gebruiken, maar zat een beetje met wat ik nou het beste kan drinken. Want als ik op school zit kan ik niet makkelijk ff melk drinken en water kom je nou ook niet echt bijzonder van aan. Wat zou jij dan nog meer aanraden wat ik eventueel bij een appie kan halen en wat makkelijk te drinken is?
Amadea
3 jaar geleden
Waarom is het niet makkelijk om melk te drinken? Je kunt zomaar een halve liter of een meervoud daarvan bij Appie kopen...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij mijn appietogo kan je geen melk halen ofzo, kan ik niet limonade meenemen vanuit huis of is dat slecht? En hvl kcal zou dat uberhaupt hebben?
Pieterke
3 jaar geleden
Floris, Je kunt, wat Amadea ook zegt, een halve of hele liter bij AH kopen. En je kunt eventueel een drinkbeker kopen, eentje die goed sluit, en er dan thuis melk of chocomel in doen. Dat is op den duur wel goedkoper. En een enkele keer een blikje fris is ook niet zo erg als je het maar niet regelmatig drinkt. En je kunt ook een halve liter karnemelk kopen als je dat lust.
Pieterke
3 jaar geleden
Floris, Ik zie nu je laatste reactie. Op de fles of het blik frisdrank staat altijd het aantal calorieën. Maar neem niet elke dag frisdrank dat is echt niet goed voor je weet ik uit ervaring, Maar bijv. 1x in de week is niet zo erg.
Pieterke
3 jaar geleden
Floris, je kunt ook je moeder vragen wat halve liters melk voor je te kopen (of je koopt die zelf). Die zet je dan thuis in de koelkast en je neemt er elke dag 1of 2 mee naar school.
Als je gewicht een probleem wordt kan je als extra toevoeging op je normale eten overgaan op medische drinkvoeding. Dit wordt vaak gebruikt als aanvulling op of ter vervanging van normale voeding. Bijvoorbeeld als je niet voldoende kunt eten of als je moeite hebt met slikken of kauwen en daardoor onvoldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Medische drinkvoeding kan je in de supermarkt kopen (Nutridrink en Fortimel) maar ook bij gespecialiseerde bedrijven (o.a. Sorgente) on-line bestellen. Dit laatste zou je het beste kunnen doen na advies van een diëtiste.
Bij Sorgente kan je verschillende smaken bestellen en ze zijn nog lekker ook (vanille, chocola, tropisch fruit, cappuccino, chocola). Sorgente verzorgt ook de bestellingen die patiënten op recept meekrijgen vanuit het ziekenhuis na b.v. een operatie.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bereken je BMI. Als deze onder de 18 is, kun je de huisarts vragen om een verwijzing naar een diëtist. De diëtist kan je Nutridrink voorschrijven.