Kan ik een geopende Zigeunerschnitzel na 3 dagen eten?

Heb hem uit de verpakking gehaald maandag, er zaten er 2 in. 1 dus in een zakje gedaan en terug in de koelkast gestopt en net gebakken. Echter, ik lees net bij de voedingscentrum dat het 2 dagen in de koelkast houdbaar is, meteen in paniek dus aangezien dit er dus echt 3 waren..

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Tip voor de volgende keer: bak ze beide tegelijk en bewaar de tweede in een gesloten bakje in de koelkast. Dan kun je die gerust drie dagen later opwarmen en eten.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie, echter is dat achteraf en als als als, haha. Zocht meer naar een geruststellend antwoord op mijn vraag op dit moment.
crispy
3 jaar geleden
geruststellende reactie: als het nog goed ruikt, is er geen probleem, dan kan je het nog gerust bakken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb het ook gewoon gegeten en smaakte ook niet raar, ik kwam er ook pas erna achter eigenlijk. Ik weet niet of je het echt merkt als het dus niet meer goed zou zijn
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Sidenote; ik heb namelijk een fobie voor overgeven en ben bij zoiets dus gelijk bang dat ik er van moet overgeven
Amadea
3 jaar geleden
Dan heb ik een geruststellende reactie: als je dat gisteravond hebt gegeten en het zou iets van bederf hebben bevat dan had je daar vannacht of vanmorgen last van gekregen. Het is daarom nu zeker dat het nog goed was.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Haha, Dankjewel voor je poging Amadea, maar ik heb het dus net gegeten, uurtje of 3 geleden.

Antwoorden (1)

Die twee dagen die het Voedingscentrum adviseert, is een richtlijn. Het is dus niet zo dat je met drie dagen ineens de sjaak bent. De bewaaromstandigheden spelen een grote rol in het bederf van jouw zigeunerschnitzel. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de bewaartemperatuur en verpakken van de zigeunerscnitzel na opening. Ik verwacht niet dat je er ziek van zult worden, maar dat zul je aankomende dagen vanzelf merken.