krijg je diarree door pure chocolade?

ze zeggen dat je diarree krijgt door suikervrije chocolade' is dat bij pure chocolade ook zo?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Nee.
In suikervrije chocolade zitten vaak zoetstoffen zoals xilitol en/of maltitol ter vervanging van de suiker.
Deze zoetstoffen zijn laxerend en kunnen in hoge inname, diarree veroorzaken.
Dus kijk op het etiket welke suikervervangers er zijn gebruikt en wat de aangevolgen dagelijkse hoeveelheid van deze chocolade is.
Utrecht