Hoe kom ik af van een piep in oor bij kauwen?

Ik heb nu al ruim een jaar een piep in me oor. daar ben ik ondertussen al gewend aan geraakt dus daar heb ik geen last meer van. Maar nu heb ik sinds vorige week last van een harde piep in me oor als ik aan het kauwen ben, weet iemand wat het is, of het geneesbaar is en wat ik er aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
9.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Ga even naar de huisarts die kan je beter advies geven dan wij hier en je eventueel doorsturen.
SingingCoyote13
4 jaar geleden
ik ken iemand die ook altijd een piep in zijn oor had,
die luisterde altijd muziek heel hard dat was in de jaren 90
nu is hij doof aan dat ene oor
en idem werd de piep steeds harder na verloop van tijd bij diegene

Antwoorden (2)

Ik weet dat je een piep kan horen als je wat jonger bebt, je oren zijn dan nog erg goed. Misschien heeft iemand in jouw omgeving een kattenpiep. Een katten piep veroorzaakt een hoge piep die door katten EN jonge mensen tot kinderen gehoord kunnen worden. Ook kwam ik er achter dat als je dicht bij de wifiboks zit dat je daar ook een rare piep hoor. Miesschien is op de plek waar je altijd eet veel straling of iets anders...
Ik weet namelijk niet hoe het kan dat als je eet dit geluid komt
groetjes serra
hopelijk heb je er wat aan (:
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Uit onderzoek blijk dat deze piep (tinnitus) kan worden beïnvloed door positie en functie van het hoofd, de kaak of de nek. Ook geldt dit voor een (te) hoge spierspanning in het gelaat, kauwstelsel of de nek en schouders. Dit wordt ook wel somatische of somato-sensorische tinnitus genoemd.
Je zou dus kunnen proberen je kauwspieren te ontspannen. Bijvoorbeeld door deze oefening:

Kneed je kaak met je vingers. Plaats je vingers op je onderkaak, net onder je jukbeenderen. Kneed je kaak zachtjes en beweeg je vingers terug naar je oor. Zoek een plat bot net onder je oor. Masseer dit gebied zachtjes met 2-3 vingers en kneed het in een cirkelvormige beweging.
• Dit helpt bij het opwarmen van de spieren en stimuleren van het gebied, waardoor het wat losser kan worden.
• Herhaal de massage aan de andere kant van je kaak om alles goed los te maken.

Hier staan meer oefeningen:
https://nl.m.wikihow.com/Je-kaak-ontspannen
SimonV