Hoe lang kan je geraspte geitenkaas bewaren in de koelkast of vriezer?

Ik heb geraspte geitenkaas besteld bij de slager, weet iemand hoe lang men geraspte kaas kan bewaren in de koelkast?

Verder vraag ik mij af of geraspte kaas probleemloos bewaard kan worden in de vriezer? Zo ja, waar moet ik dan vooral op letten en zal de smaak nadien veranderen?

Extra tips en adviezen zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (2)

. Doe het in een bakje of een goed afgesloten zakje, en hopla, zo de vriezer in. Dan geldt voor geraspte kaas, maar ook voor zachte kazen zoals geitenkaas, brie en camembert. Je kunt de kazen ongeveer 3 maanden in de vriezer bewaren.
fremar
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hey fremar, bedankt voor het antwoord, en hoe lang kan je het probleemloos in de koelkast bewaren?
Is het een zachte kaas, dan is invriezen geen goede optie. Hij wordt wateriger en smelt niet meer goed. als je hem wilt gebruiken om mee te gratineren. Je kunt hem echter best nog gebruiken in een salade of als onderdeel van een gerecht.
Harde geitenkaas kan je prima invriezen en die kan je dan zeker 3 maanden bewaren.

Ik zou je adviseren om een zachte geraspte kaas over te doen in een zip-lock zakje en dan de lucht er zoveel mogelijk uit te drukken. Leg het dan in de groentela van je koelkast en je kunt hem dan zeker nog een dag of vier bewaren... soms nog wel eens langer. Ligt er een beetje aan of de kaas erg vers is en de temperatuur van de koelkast erg koud is.
amc
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hey amc, bedankt voor het antwoord, en hoe lang kan je het probleemloos in de koelkast bewaren?
amc
4 jaar geleden
Zoals ik aangeef.....een dag of vier kan dit probleemloos. Daarna moet je even gaan checken of er al schimmel te zien is. Vaak kan iets best langer bewaard blijven als de omsyandigheden (versheid/temperatuur) gunstig zijn voor het product. Bij een harde kaas duurt het ook vaak langer voor er schimmel op komt en als er slecht een enkel stukje schimmel tussen zit is het nog geen probleem om dat weg te halen en de rest dan wel meteen op te eten. Bij harde kaas heb je namelijk niet snel schimmeldraden die er onzichtbaar tussen zitten. Bij zachte moet je daar wel voorzichtig mee zijn en dan beter de hele kaas weggooien.