Waarom moet je vlees vóór het bakken bestrooien met peper en ná het bakken met zout?

Waarom niet andersom? Of gewoon beide voor het bakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zout trekt vocht aan, dus haalt ook het vocht uit het vlees naar de buitenkant. nat vlees bakt minder mooi/fijn/lekker /krokant dan droog vlees. daarom lees je ook vaak dat je het vlees even droog moet deppen voor het in de pan gaat. waarom de peper voor het bakken weet ik niet, misschien omdat de smaak er dan beter intrekt

Volgens mij heeft dat er mee te maken dat zout vooraf er op strooien vocht aan het vlees onttrekt waardoor het taaier word tijdens bakken.

Zoals hierboven al aangegeven onttrekt zout vocht aan het vlees. Hierdoor verliest het sappigheid en wordt het vlees vaak taai.

is dat zo ja? dat heb ik in mijn horeca opleiding nooit geleerd. en daarom kruid ik het vlees gewoon tijdens het bakken. beetje boter in de pan, kipfilet erin. en dan beetje peper en zout erover en daarna kerrie en paprika poeder. kerrie en paprika poeder doe ik er royaal over heen en de peper en zout een klein beetje. want het zout en peper stelletje staat bij ons standaart op tafel en bij de meeste restaurants trouwens ook. dan kunnen de mensen toevoegen naar smaak, omdat de ene persoon pittiger is aan gelegd dan de ander.

zeker niet voor het bakken bestrooien met peper. De peper verbrand heel snel en geeft dan zwarte spikkels op je vlees.

Rustig peper en zout strooien voor het bakken. Niet een uur ervoor want dan trek je vocht. Gewoon droog deppen, peper en zout erop (2 kanten) en bakken. Niets aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100