Moet je gember schillen als je gember thee wilt zetten?

Of kun je de boel gewoon in plakjes snijden en vers in de thee doen?

4 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je hoeft niet eens plakjes te snijden.
Een stukje gember goed af spoelen en klaar ben je om thee te zetten.
dudemeister
4 jaar geleden
Schillen is niet nodig. Als ik ergens anders gember voor nodig heb gebruik ik de 8erkant van een lepel om de schil eraf te schrapen. En dan op de rasp door een rijstgerecht bv naast de uien en de knoflook. Heerlijk

Antwoorden (2)

Als je er thee van zet hoef je niet te schillen, gewoon goed schoonmaken is voldoende. Als je de gember eet moet je wel eerst schillen.
4 jaar geleden
Dat moet je zelf weten. Als je 't in de thee doet maakt het niets uit, zolang' ie maar schoon is.