Hoe eet je precies een Msemen?

Ik heb op de braderie bij de moskee Msemen gevuld met gehakt gekocht.
Eet je dat koud? Of warm? Hoe warm je hem het beste op? Beleg je het nog eens of eet je het zo?

De mevrouw die ze had gemaakt en ze verkocht sprak niet zo goed Nederlands dus ik begreep haar niet zo goed.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Deze Maghrebijnse lekkernij is een soort kruising tussen brood en pannenkoek. Ze worden warm gegeten.

Het lekkerst worden ze als je ze warm stoomt. Maar je kunt ook een koekenpan of de magnetron ervoor gebruiken. Dan moeten ze wel daarna direct gegeten worden, anders worden ze hard.
. . .
Msemen worden in Marokko gegeten bij het ontbijt. Zij smeren er zelf vaak wat honing of boter op. In Nederland wonende Marokkanen houden ervan er kaas tussen te doen.
Toegevoegd op 20 juli 2019 12:23: tekst
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Het was erg lekker!