Hoe kan je het beste een tompouce eten zonder de gele room te morsen?

Als je een hap neemt, vliegt de gele room er aan de zijkanten uit. Met een taartvorkje gebeurt dit ook, omdat je er dan (te) hard op drukt.

4 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Daar zijn allerlei technieken voor.

"Daklichten" Ofwel de roze bovenkant erafhalen wordt gezien als een van de beste technieken om niet te knoeien.
Bijna gelijk daaraan is "Splitsen" waarbij je (met een mes) de tompoes door midden haalt in de pudding.
"Gekanteld snijden" kan ook, je drukt dan niet alleen op de bovenkant.

Als je al deze technieken meester bent kan je zelf de ultieme techniek toepassen.

"Omkerend dakdekken"
Je snijdt met een mes de tompouche in tweeën en maakt dan van de bovenkant de onderkant, je kan daarna met mes en vork de tompouche opeten.

Alle genoemde technieken en meer kan je bekijken in de video.
4 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vork en een scherp mes dan moet dat gewoon lukken.
4 jaar geleden
Sommige mensen hebben dit probleem opgelost door de tompouce laag voor laag op te eten. Eerst de bovenste, niet snijden niet breken, gewoon happen. daarna met vorkje de gele room en vervolgens het onderste bladerdeeg met of zonder vorkje afhappen.
Het vergt enige oefening , maar oefening baart wel kunst.
Eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat ik altijd doe is 'schuin eten'.
Ik neem eerst een hap van de bovenkant met het glazuur. Met die hap komt ook al wat room mee. Hierdoor steekt de onderkant een beetje uit. Dat stukje, met de room die er bovenop ligt wordt mijn volgende hap.
Hierna neem ik weer een hap van de bovenkant.

Enz.