Hoe kun je chocolade het best bewaren bij warm weer?

In de koelkast heb ik al geprobeerd. De chocolade werd er niet lekkerder op. Het verloor smaak en de structuur werd anders. Ik heb geen kelder anders zou dat nog een goede bewaarplek zijn. Hebben jullie tips?

4.2K

Antwoorden (1)

Koel en donker.
Niet in de koelkast : teveel temperatuurschommelingen, chocolade neem makkelijk de omgevingsgeuren op, koelkast erg vochtig en ook koude chocola geeft minder smaak.

Chocolade bewaar je bij voorkeur bij een temperatuur van 14-18 graden (luchtvochtigheid 50-70%). Een (wijn-) kelder is een goede plek - heb je niet - maar een voorraadkast, lade of keukenkast is ook een prima plekje.
Na het openen kan je de reep in de verpakking bewaren, maar beter is om het een stukje aluminiumfolie te gebruiken. Nog beter is de chocolade reep te bewaren in zo'n ziplock-zakje.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik begrijp de min niet. Er wordt netjes beantwoord waarom de koelkast inderdaad niet geschikt is. Vervolgens dat de kelder de perfecte plek is, maar dat de vraagsteller geen heeft. Ten slotte een aantal plekken waar je chocolade dan wel kunt bewaren. Vervolgens ook nog in welke verpakking.
Gewoon een plus +
ronron1212
4 jaar geleden
Ik denk dat het komt door het keukenkastje daarin smelt chocolade ook gewoon weet dat uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Koel en Donker.
Daar begin ik mee, dus duidelijk niet voor warme keukenkastjes ;)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Merci @Simonsdochter! N.B. vergat ik: veel mensen lezen niet het hele antwoord of wellicht te snel.