Wordt zoet water in bepaalde landen gebruikt als drinkwater?

In Nederland wordt zoet water heel erg verder afgescheiden tot het ons drinkwater wordt, maar wordt er verder op de wereld hetzelfde gedaan als in Nederland of drinken er veel mensen normaal zoet water zonder dat dat helemaal verder wordt verwerkt tot drinkwater zoals wij dat in Nederland kennen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Jazeker, denk aan die landen die geen waterzuivering hebben, omdat het simpelweg te duur is. Wereldwijd zijn er bijna 800 miljoen mensen op deze aarde die geen schoon drinkwater hebben. Veel mensen in Afrika, Azië en zuid-Amerika die tot de allerarmsten behoren en die voor nog geen Dollar per dag moeten zien te overleven, kunnen niet zelf hun water zuiveren. Er zijn al waterzuiveraars voor zo'n 15 Dollar maar met maar 1 Dollar per dag, is dat voor hen een te grote investering.
De eerste levensbehoefte van een mens is water, dus men heeft het nodig en zal het drinken als men dorst heeft...... waar het ook te vinden is. Het is dan ook helaas zo dat velen van hen het 5e levensjaar niet halen, omdat ze het niet zuiveren. Per jaar sterven er 2,4 miljoen mensen aan de gevolgen van diarree!
amc