De bewaartermijn hangt van de koeltemperatuur af. Ongeveer vier dagen.

Voorbeeld (van een bakker): u draait op maandagmiddag banketbakkersroom aan en bewaart hiervan een restant in de koeling bij 7 °C. Op dinsdag maakt u met dat restant roombroodjes. Deze roombroodjes mag u dan nog tot en met woensdagmiddag verkopen. Bewaart u het restant banketbakkersroom bij een temperatuur van 4 °C of kouder (bijvoorbeeld in een nulgradenkast) dan verlengt u daarmee de verkooptermijn. Met deze room bereide roombroodjes mag u dan nog tot en met donderdagmiddag verkopen. De klant dient de producten in de koelkast te bewaren en uiterlijk op donderdag respectievelijk vrijdag te consumeren.
Zolang de room er prima uitziet, goed ruikt en smaakt kun je deze nog consumeren.
SimonV