Ja. Wortels bevatten veel bèta-caroteen. Bèta-caroteen is een oranje kleurstof.

Een overmaat aan beta-caroteen wordt opgeslagen in de vetweefsels en in mindere mate in de lever. Dit kan leiden tot een geelverkleuring van de huid (hypercaretonomie). Hypercaretonomie kan zich ontwikkelen wanneer er meer dan 30 mg beta-caroteen per dag gedurende 5 weken wordt geconsumeerd. Deze verkregen kleur gaat weg als er minder beta-caroteen wordt ingenomen.

Het is helaas niet direct te vinden hoeveel beta-caroteen je nou binnenkrijgt met één glas wortelsap per dag. Misschien breid ik straks het antwoord nog uit met die informatie.
- - -
Volgens https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=967 krijg je met 250 gram wortelsap 6,75 mg vitamine A binnen. Bèta-caroteen is provitamine A (voedingsstof waaruit in het lichaam een vitamine kan worden gevormd) dus ik ga ervan uit dat het dezelfde hoeveelheid is. Volgens https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/hoeveel-calorieen-zitten-erin-/caloriechecker/wortelsap.aspx zit in een longdrinkglas wortelsap 250 gram. Met 4,4 longdrinkglazen per dag kan zich derhalve hypercaretonomie ontwikkelen.
Toegevoegd op 20 januari 2019 14:25: tekst
Amadea