Mag ik mijn zelfgemaakte sushi die ik gister heb gemaakt en in de koelkast heb bewaard nog opeten?

Ik ben wel zwanger op het moment maar het is geen rauwe vis wat er in de sushi zit ik heb zelf zalm en garnalen gefrituurd en gebruikt voor de sushi.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Ja, aangezien de vis goed verhit is geweest zou dit in principe geen kwaad kunnen. Gerookte en rauwe vis wordt wel sterk afgeraden. Dat de verhitte vis in de koelkast bewaard is, daar kan ik niks over vinden dus dat zal ook geen probleem zijn.

---
https://www.24baby.nl/zwanger/voeding/zwanger-vis-overzicht/
Listeria bacterie
Listeria is een bacterie die gevaarlijk kan zijn voor je baby. De bacterie komt het meest voor in dierlijke producten die langdurig gekoeld bewaard worden en vervolgens zonder verhitting worden gegeten. Als je je vis goed kookt, bakt of braadt (boven de 70 graden) dood je de bacterie.

Vermijd daarom rauwe en voorverpakte gerookte vis, zoals gerookte zalm, forel, paling of makreel. Voorverpakte gerookte vis kan lang bewaard worden en geeft de bacterie de kans zich te vermenigvuldigen tot schadelijke hoeveelheden.
--Verderop in de link staat een overzicht waar zowel zalm (verhit) als garnalen staan aan de "Wel eten" -kant--
---