Voor zover bekend niet.

Voor toevoegingen aan het voedsel gelden strengere richtlijnen dan voor natuurlijk voedsel (voorbeeld: de aardappel zou verboden worden als die kunstmatig geproduceerd zou worden in plaats van min of meer natuurlijk geteeld). Dit geldt des te meer voor toevoegingen die niet essentieel zijn, zoals zoetstoffen - die zijn immers een vorm van wat je 'pure luxe' zou kunnen noemen.

Als cyclamaten en saccharinen kankerverwekkend zouden zijn, zouden ze dus verboden zijn. Het feit dat ze zijn toegelaten betekent dus dat ze niet kankerverwekkend zijn, in ieder geval niet bij inname tot 100 keer de normale dagelijkse hoeveelheden.

Mocht toekomstig onderzoek uitwijzen dat ze misschien toch een beetje kankerverwekkend zouden kunnen zijn, dan zullen ze alsnog worden verboden.
Cryofiel
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Hier een bron:
https://www.zoetstoffen.nl/nieuws/actueel/wat-zegt-het-wereld-kanker-onderzoeks-fonds-over-zoetstoffen/
LeonardN
5 jaar geleden
Bewerkt vlees is onlangs als een beetje kankerverwekkend gebleken. Dit is ook niet verboden. Hoe zit dat dan? Wordt dat dan meer gezien als een natuurlijk product?