Kun je noodels eten met heet water uit de kraan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
10.2K
LeonardN
5 jaar geleden
Definieer "kunnen". Je kan ook zand en ontlasting en glas eten.

Antwoorden (4)

Ja, de vraag is of het lekker is, maar het kan zeker. Je kan het zelfs zonder enig water eten, of met koud water.
5 jaar geleden
Niet als ze nog gekookt moeten worden.
Koken moet met kokend heet water, warm/heet water uit de kraan is niet kokend heet. Wel kan je met water uit de kraan noodles in schaaltje een paar minuten in de magnetron koken. Maar wel Koken dus!
Tenzij ze al bereid zijn en alleen maar opgewarmd moeten worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het hangt van het soort noedels af of het lekker wordt. Dunne rijstnoedels (mihoen) kun je met heet kraanwater wel gaar krijgen, maar dikke eiernoedels lukt nooit, tenzij je van crunchy noedels houdt.
paulus811
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Idee Paulus! crunchy noodles :P
paulus811
5 jaar geleden
Ik zag onlangs een uitzending van topkok David Chang en die at noodles (van die goedkope met een zakje zoutig poeder) rauw. Ga je niet dood van, maar mijn ding is het niet :-)
Het zou kunnen maar wordt niet aangeraden. Überhaupt warm/heet water uit de kraan consumeren wordt niet aangeraden. Warm/heet water uit de kraan kan metalen (afkomstig uit je waterleidingen) bevatten die zijn opgelost in het warme water.

Vitens kan overigens alleen de kwaliteit van koud water uit de kraan garanderen. Warm water niet.

Ik zou het voor de zekerheid toch niet doen.
Als je de noodles zelf hebt gemaakt moet je ze wel eerst koken om de bacteriën te doden. Instant noodles van de supermarkt zijn al gekookt in de fabriek dus die hoef je niet meer te koken (koken door kokend heet water toe te voegen bedoel ik.)
Toegevoegd op 10 augustus 2018 18:13: tekst