Noten zijn gezond, maar wat kun je in plaats van walnoten eten om hetzelfde binnen te krijgen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Amadea
6 jaar geleden
Dat lukt niet. Walnoten hebben zo'n uitgebalanceerde samenstelling van voedingsstoffen dat die door geen enkel ander voedingsmiddel kunnen worden vervangen. Zie bijvoorbeeld http://www.fitplein.nl/gezonde-voeding/hoe-gezond-walnoten/
Reddie
6 jaar geleden
Pindakaas is (misschien ná walnoten) het meest uitgebreide en gezonde voedsel.

Antwoorden (1)

In principe bevatten alle noten gezonde voedingsstoffen, dus ook hazelnoten, pecannoten, amandelen, cashewnoten etc. Wel heeft elke soort zijn eigen unieke samenstelling; er is dus geen notensoort die exact overeen komt met walnoten.