Ik heb een focaccia maar hij is 2 dagen over de datum kan ik hem dan nog opeten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
8.1K
dudemeister
6 jaar geleden
je zal verbaasd hoelang je voedsel nog kunt eten met een velopen datum.
Ga op je gevoel af
Ten eerste haal het eruit en voel even aan het brood is ie plakkerig of gortdroog, gebruik verder je neus en als je kruiden en uien ruikt is die nog prima te nuttigen

Antwoorden (3)

Als je niks speciaals ruikt is het wel prima DENK IK als ik jou was zou ik het opzoeken op google ofzo
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kan het gewoon nog eten.

Als je brood lekker en relatief langer vers wil houden, moet je het in de vriezer bewaren.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt een brood wel een week bewaren, mits het goed verpakt is. Het is wel zo dat de malsheid en smaak na 2-3 dagen afneemt. Vind je het echter niet erg als het droger is geworden, dan is het ook na een week nog niet slecht geworden.

Is het een gewone focaccia, dus zonder gedroogde tomaatjes en/of olijven, dan kan je dit na 2-3 dagen overschreden datum nog gewoon eten... beetje water erover sprenkelen en even oppiepen in een warme oven en hij is weer lekker om te eten.
Zitten er echter de bovengenoemde verse ingrediënten op en is hij relatief warm bewaard, let dan op of er geen schimmelplekjes op te zien zijn en of de geur nog goed is. Is dit wel het geval dan rest alleen de groenbak nog.
amc