wat is de top 5 van de meest verkochte koekjes in nederland

we willen graag weten wat de top 5 is van de meest verkochte koekjes in nederland, want op internet is dat bijna niet te vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
man man man... ik krijg spontaan trek ik koeken!
en bedankt! ;)

Antwoorden (12)

Kletskoppen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk:

Stroopwafels
Gevulde koeken
"Roze" koeken
Speculaas (vooral oudere mensen)
Appelkoeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dont forget the simpele biscuitjes, bokkepootjes en koffiekoekjes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Bastogne, zaanse huisjes, zoenen, mergpijpjes, kaakjes, kokosbiscuitjes etc etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biscuitjes
Lange vingers
Spritsen
Bastognes
Pennywafels

Dat was jaren geleden al de top 5, en volgens mij, als ik zo in de gemiddelde koektrommel kijk, is daar nog maar bitter weinig in veranderd.

Natuurlijk worden er ook heel veel stroopwafels, gevulde koeken, bokkenpootjes, merkpijen, cakejes, noem maar op verkocht, maar deze vijf behoren vaak nog tot de 'standaard uitrusting' categorie 'heeft bijna iedereen wel regelmatig in huis'.

Als ik me niet vergis staat op zes het gewone speculaasje. Omdat dat (als 'koffiekoekje') echter in het overgrote deel van de horecabij de koffie wordt gegeven, is het vermoedelijk wel het meest gegéten koekje.

Biscuitjes en lange vingers zijn de meest populaire koekjes voor kleine kinderen, spritsen zijn er in de meeste vormen en maten, en de andere twee zijn gewoon razend populaire toppers, van een merk of merkloos.

Toegevoegd na 59 seconden:
Merkpijen ?? Effe wat anders gaan doen geloof ik.....
MERGPIJPEN. Zal wel komen omdat ik ze zelf niet lust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Eierkoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staan de chocolate chip coockies tegenwoordig ook in de top 5 of vlak daaronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- bisquitjes
- chocolade koekjes
- lange vingers
- de kinder koekjes (Sultana, K3, enz)
- lange vingers

... doe mij maar de choco wafels van "Kanjers" oeh wat zijn die lekker!

----------------------------------------------
ps: er staat een soort gelijke vraag op GV.
http://www.goeievraag.nl/vraag/koekjes-gegeten-nederland.56151
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lekker hè, die choco-wafels :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in fact... ik ga er nu meteen even één eten.
nou krijg ik helemaal lekkere trek ;) haha
Bij de thee; mariakaakje,
knappertjes,
zaanse kermis,
biscuitjes met chocolade laagje en suiker
dubbele biscuit met vanille-chocovulling.

Bij de koffie;Bastogne koeken,
Bokkepootjes,
Allerhande ( roomboter zandkoekjesmix)
Krakelingen ( of bladerdeeg mix)
Kletskoppen

Bij de jeugd; Roze koeken (Glacees)
Gevulde koeken.
Penny wafels,
Kapitein koek (ontbijtkoek)
Sultana`s

Bij de kleintjes; Liga koeken,
Lange vingers,
Likkoekjes,
Schuimpjes,
Kleine figurenkoekjes.
amc
13 jaar geleden
Hier staan in ieder geval de roze koeken op nummer 1. Daarna volgen mergpijpen, pims, stroopwafels en scholiertjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet ff een alevering van het afgelopen seizoen van `Ik hou van Holland`opzoeken, daar doen ze altijd die lijstjes en die is er dit seizoen zeker in voorgekomen. Heb hem nog gezien, weet alleen de exacte top 5 niet meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je deze vraag heel goed bij de fabrikant kunt neer leggen ,die weten meestal wel exact welke koekje het meest verkocht wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
roze glacé-koeken
gevulde koeken
mariakaakjes
boterkoekjes
kletskoppen e/o bokkepootjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus