Iets anders gaan doen, liefst iets waar je je handen bij moet gebruiken, dan heb je geen tijd ze naar je mond te brengen, dus puzzelen, handwerken, knutselen
anneliez
6 jaar geleden
Je eerst afvragen waarom je de zin van eten weg wilt nemen. Eet je te veel of te graag als je alleen bent of juist in gezelschap?
Kom je te veel aan of heeft het meer met lekkernijen te maken zoals nu met de kerst?
Dat zijn de punten waar het meestal om gaat en het mondt uit in aankomen. Gevolgd door eindeloos afvallen, althans pogingen daartoe.

Wat je kunt doen, als je alleen woont, is een naaktfoto aan de koelkast ophangen :)
of
iets minder shockerends overal A4 vellen papier ophangen met daarop in koeienletters je gewicht. Is misschien ook niet zo geweldig om dat steeds te zien.

Andere manieren om minder te eten zijn niet meer in huis halen waar je te veel van wilt eten. Dus eigenlijk op maat in huis halen, desnoods per dag, dan kun je niet meer teveel eten.

Wat voor mij het beste werkt is veel meer groente eten, koop die groenten die je lekker vindt, verdiep je eerst in de kwaliteiten van deze want als je niet weet dat 7 x per week sla of bv spinazie niet goed is zou je dat dus kunnen kiezen. Uien daarentegen mag je wel vaak eten en komkommer en worteltjes en nog veel meer.

Maak er een gewoonte van om gezonde snacks - groente dus - tussendoor te nemen en tijdens de maaltijd de helft of driekwart uit groente te laten bestaan. Groente wordt vaak ondergewaardeerd. Pas wel op met sausjes, geen pakjes en een enkele keer zelf een sausje maken is niet erg, wel lekker. :)

Succes!

Toegevoegd na 50 seconden:
Als je onbedwingbare trek hebt kan je ook iets gaan doen! alles behalve eten, maar sporten wandelen de afwas!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Pepermuntjes zoals smint of kouwgom